The Happiness Project / Gretchen Rubin..

The Happiness Project, bir Amazon alışverişi esnasında tesadüfen karşıma çıkan, önermelerden biriydi. Fiyatı uygun, kargo da denk gelip ücretsizleşince söyleyiverdik. İyi ki söylemişim. Zira beni çok şaşırttı, şaşırtıcı derecede çok beğendim. El kitabım, baş ucu kitabım, çantada hep taşımalık kitabım oldu çıktı. Ne zaman ki bu postu hazırlamaya kara verdiğimde 2010 yılında Türkçesi çıkmış bir kitap olduğunu öğrendim, o zaman kendimi, bu kadar geç keşfetmiş olmaktan dolayı esefle kınadım. Oysa ki bu kitabı ben Türkiye'ye getirdim, bu postla da tanıtımını genişleticem zannediyordum :) ee ne diyim kısmet böyleymiş.
Kitabın tanıtımını okuyunca biraz gıcık oluyorsunuz aslında. Allah'ın zengin avukat Amerikalısı, aktivite cenneti NY'da 2 çocukla sıkılmış, mutsuz olduğuna kanaat getirmiş, sonra tutmuş kendine çözümler bulmuş, bunu projelendirmiş ve yemeyip içmeyip her Amerikalı proje gibi pazarlanması gerektiği inancıyla (ama görünürde paylaşımcı ruhla) kitaba dönüştürülmüş ve NY Times bestseller olmuş-33 dile çevrilmiş bir eser koymuş ortaya... Evet işin aslı böyle ama kitabı okuyunca samimiyetine bayılıyor, kadına olan gıcıklığınızı geri alıyor ve okurken inanılmaz keyif alıyorsunuz. Hemen sizin de bir resolution chart hazırlayasınız geliyor, kitap da her faydalı fikrin-önerinin altını çiziyor, hemen bloguna giriyor, gerekli çıktıları alıyor, notları etrafa yapıştırıyor ve bir şekilde (ucundan dahi olsa) siz de kendi Mutluluk Projenizi hayata geçirmeye başlıyorsunuz. 
2 çocuklu bir kadının projesi de olsa bekar biri olarak çok şey buldum ve çocuklu kısımları da biricik yeğenlerimle olan paylaşımlara adapte ederek o kısımları dahi çok zevk alarak okudum ve kendime birçok yapılası not aldım (thing to do).
Hele ki blank book konseptini duyunca inanamadım. Zira ben oldu molası günlüklerimi, olmadı boş ve cicili bicili defterleri; dergilerden, gazetelerden beğendiğim yazı-resim her türlü şeyle süslemeye, onları kesip kesip o defterlerime yapıştırmaya bayılırım. Ve Rubin'in dediği gibi onlara her bakışımda, yıllar sonra dahi acayip mutluluk hissederim. Hep kütüphanemin en güzel köşesinde saklarım, her yere giderken de yanımda taşırım. Bir nevi günlük-scrapbook karışımı. Onun da bloguna böyle yaklaşması, benim de hep bloguma o gözle bakmam beni çok şaşırttı. Tek deli ben değilmişim dedirtti :)
Beni çeken, altını fosforladığım, blank book'uma geçirdiğim birçok şeyden bazısını ise şöyle sıralamam mümkün:
  • Studies show that by acting as if u feel more energetic, you can become more energetic.
  • 'Virtual move'; walk around your apartment and ask yourself - if I were moving, would I pack this or get rid of it? Organize your home like this.
  • Taking walks; triggers the body's relaxation, helps reduce stress, provides immediate energy boost (even 10 min), improves mood, helps people think clearly.
  • Light deprivation is one reason that people feel tired, and even 5 min of daylight stimulates production of serotonin and dopamine, brain chemicals that improve mood.
  • '1 min rule': do it now; dont postpone any that could be done in less than 1 min.
  • By doing a little bit each day, u can get a lot accomplished.
  • 'Be Jale': u can choose what u do, u cant choose what u like to do.
  • 'I am doing this for myself'. This is what i want' rule: u have to do that kind of work for yourself. if u do it for other people, u end up wanting them to acknowledge it and to be grateful and to give u credit. if u do it for yourself, u dont expect other people to react in a particular way.
  • A box filled w materials that inspire you has some kind of physical way of preserving info which keeps good ideas vivid and creates unexpected juxtapositions.
  • I can do anything i want but i cant do everything i want..
  • 'Spontaneous trait transference'; people unintentionally transfer to us the traits we ascribe to other people.
  • Seek a mental 'area of refuge'.
  • Find funny things around and in mind.
  • Find reasons to find things funny, laugh out loud and appreciate other people's humor.
  • Its easier to complain than to laugh, easier to yell than to joke around, easier to be demanding than to be satisfied.
Son olarak diyeceğim o ki, eğer yapabilirseniz İngilizcesini okuyun ama mutlaka okuyun. Pandora ve DR'ın web sitelerinde hem İng. hem Türk. var. Eminim siz de benim gibi bitirir bitirmez Happier at Home adlı bir sonraki kitabını da okumak isteyeceksiniz. Zira benim arzum o. Ancak kendime verdiğim 'elimdeki kitapları bitirmeden yenilerini almayacağım' cezamı çekene kadar sabretmem lazım :(
okuduktan sonra yazarın sitesinden indirebileceğiniz resolution chart'lara bir örnek
Bunlar da hem kitabın en sonunda hem de sitesinde indirmek ve bastırmak üzere bulabileceğiniz kolay hatırlatma notları kolajlarına iki örnek ;)

Comments