Kadınlar için takım forması giymenin en tarz halleri..


Öncelikle bir şeyi açıklığa kavuşturayım; en büyük Beşiktaş:) Neyse efendim bugünkü moda konumuz, şu meşhur futbol formalarını bir kadın olarak nasıl daha fashionable, stylish giyebiliriz. Zira benim için en kabus konulardan biri. Hala doğru düzgün giyemem nasılsa, üzerimde çuval gibi durur, hiçbir eteğe-pantolona-şorta yakıştıramam, match edemem diye hiçbir formayı beğenemediğim gibi almaya da korkuyorum. Çünkü alırsam biliyorum ki giyeceğim ve giyersem de ucube gibi olurum diye korkuyorum.
Bu bağlamda en iyisi nette araştırayım, hele ki ABD'de, satışları deli olan jersey çılgınlığının örneklerine, ünlüler nasıl giyiyormuş çeşitlerine bakayım da forma giyme adabını öğreneyim, kendim de ilham alayım, feyz alayım öyle kendime yakıştıranı bulayım kararı aldım. Ee kararın sonuçlarını da paylaşmadan edemedim.
Öncelikle çok çarpıcı bir şeyle karşılaştım: 2010 yılından itibaren NFL yani nam-ı diğer ABD Ulusal Futbol Ligi, öyle bir kampanya başlatmış ki şaşar kalırsınız. Öncelikle, kadınların hem tv karşısında hem barda-kafede maç izleyicileri arasındaki yüksek oranını, futbol formalarının satışlarındaki yüksek yerini ve sokakta forma giymeye yönelik yüksek eğilimlerini incelemişler. Sonrada forma giymeye dair sıkıntılarını gözlemlemişler. Her daim yıkayıp çektirdiklerini ve içerisinde bir nevi pembe olan tipleri satın alarak bir şey kotarmaya çalıştıklarını gözlemlemişler. Böylece öncelikle kadın beden ölçülerine göre doğru düzgün forma içeren koleksiyonlar çıkarılmasına karar vermişler. Kendi ifadeleriyle, bu sayede kadınların çadır giymiş gibi ya da patates çuvalı gibi görünmelerinin önüne geçilmeye çalışılmış. [tabii kampanya sonra almış başını gitmiş, kotlar, parmak arası terlikler vs. üretilmesinden stadyum girişlerinde kurulan stantlarda tırnak boya vb. aktivitelere değin tonla iş kotarıyorlar]
Post dahilindeki görsellerin çoğunluğunu oluşturan kareler de “N.F.L. Women’s Apparel, Fit For You” adı verilmiş bu  kampanyanın basılı reklamlarından. Zira kadınlar, ünlü futbolcuların eşleri ve sevgilileri (ha bi de en sağda, kampanyaya destek amaçlı olarak yer alan, ABD eski Dışişleri bakanı Condoleezza Rice var). Hem sportif hem moda olunabilir konseptiyle birçok markayla da iş birliğine gidilmiş. Bir tanıdık Reebok var, diğerleri hep ünlü Amerikan markaları. Hani bizim Barçın Spor gibi. Neyse diyeceğim o ki keşke bizim spor mağazaları, futbol kulüpleri de birleşip böyle bir olaya girse. Amma güzel olur değil mi.
O zamana değin siz de en iyisi mi benim gibi bu fotolara bakıp evdeki, ya da alınabilme potansiyeli olan parçaları düşünüp kendi takım formanızla çok daha tarz kombinlenler yapabilirsiniz ;)
Meraklısına: Son olarak, senin için en favori kombinler hangileri diye sorarsanız: sanırım öncelikle deri pantolonlu, sonra siyah mini flapper etekli, onları takiben de mini dar kot etekli, kapşonlu Hırkalı-blue jeanli ve BJK’li olmamdan gayrı siyah-beyaz leopar pantolonlu gelmekte :) Bir de up uzun siyah-beyaz formalı, deri pantolonlu, kahverengi hırkalı kombini çok tuttum. J.Lo'nun beyaz şortlusu da milli takım formasıyla süper olur gibi geliyor :)



Comments

Popular Posts