The Big Sick..

Senenin Oscar’larında ‘orijinal senaryo’ adaylarından biri olan The Big Sick konusunda, öncelikle ben de, tv filmi gibi olduğu yorumlarına katıldığımı belirterek başlayayım. Ancak bu, filmin kötü bir yapım olduğu anlamına gelmesin. Çünkü bir kere en başta, toplumsal olarak çok iyi bir konuya değiniyor. Hatta daha önce bu konuya değinen ve hatta böyle eleştirel bir şekilde düşüncesini ifade eden bir film izlememiştim. (Var da ben görmediysem, orası ayrı). Ayrıca sadece ana eleştirel konunun yanı sıra diğer baba konulara da lafını esirgemiyor değil. Hem de şakayla karışık lafları çok mu çok güzel sokuyor.
Bunun dışında, konu bağlamında doğal olarak baş roldeki arkadaşımız Pakistanlı. Hâl böyle olunca bende paso bir Bollywood filmi izliyormuş hâli hasıl oldu, orası ayrı. Oysa ki baba gibi bir Hollywood filmi. Öyle ki hem Amerikalı’lara, toplumlarına, Amerikan rüyalarına, sistemlerine de (yani sadece Asya tarafına değil Amerika’ya da) bayağı bayağı çok güzel taşlar atılmıyor değil.
Sonuç derseniz, ben gülerek eğlenerek, esprilerden keyif alarak, çok da merak ederek (acaba Türk filmi klişelerine bağlanacak mı son kertede diye ;) ) izledim. Bence siz de keyifli bir sinema gecesinde kendisine bir şans verebilirsiniz :)
Meraklısına: Baş roldeki karakterimiz Kumail Nanjiani’nin gerçten bir stand-up komedyen olduğunu ve kendi gerçek hayatını öykülendirip oynadığını da eklemeliyim. Sadece diğer karakterleri başka oyunculara varmış o kadar ;)

Comments