Philips Lumea deneyimim..

Sanırım bir yıldır kullanımın ardından Philips Lumea deneyimim hakkında bir post yazmanın vakti geldi! Öncelikle kendi ten rengime ve durumuma ilgin bir açıklama yapmam yerinde olur.
Beyaz tenliyim ve yıllardır hiç bronzlaşmadım. Ancak peynir beyazı açıklığında da değilim, spesifik olmam gerekirse.
Ve alma nedenim de dudak üstü ve çene tüylerim içindi. Öncelikle çenemdeki bazı noktalar seneler içinde arttı ve sertleşti. Lazer çıktığından beri de son 8 senedir normal, güzellik salonunda lazer tedavisine de gittim. İlk başlarda her ay, sonrasında bazen hiç çıkmayınca 6-8 ay, bazen de 3 ay aralıklarla gittim. Ancak bu 8 yıl boyunca öyle sabit kesin aralıklarla değil, bazen dediğim düzende, düzenli olarak gittiysem de bazen de o araları ayarlayamadığım için bir düzen sürdüremediğim oldu. Sonuç itibariyle 8 yıl boyunca öyle veya böyle 10-20 kere yüz bölgem lazere maruz kaldı. Bunu da belirtmem gerekirdi sanırım.
Ancak birkaç dönem dışında öyle çok uzun süre hiç tüylenme olmadan çok rahat geçirdiğim bir dönem olmadı! Sadece sonrasında cildim çok rahat etti. Öyle diğer yöntemler sonrası yaşadığım bölgedeki cildimin tahriş olması durumu söz konusu olmadı. Sonrasında ilk çıkanlar sert olmadı, siyah noktalı cilt görüntüsü vermedi ancak bir sonraki çıkışları aynı şekilde sert ve yoğunlaşmaya doğru yol alır şekilde devam etti.
Vee ben artık lazere gitmekten yoruldum, verdiğim paraları toplasam bugüne kadar çoktan bu makineyi alırdım, zaten aynı sonucu evimde alacaksam en azından onlara verdiğim paradan, ayırdığım zamandan ve gitme gelme zahmetinden tasarruf ederim deyip n11.com'dan siparişimi verdim!
Aklınızda olsun! Çok eski bir hepsiburada.com kullanıcısı olsam da kesinlikle artık çok pahalı bir site ve normal yerlerden bir fazla, sanki mağaza kira bedelini dahi üstüne koymuş gibi fiyatlarla tüm ürünleri sattıklarını fark ettim. O yüzden mutlaka bir ürün alırken karşılaştırma yaparak bu siteden alım yapın derim. O yüzden de ilk aklıma gelen n11 oldu. Ve tahmin ettiğim gibi, orada neredeyse 300-400 lira ucuza buldum ve oradan çok uyguna aldım, geçen sene Mart ayında.
Gelelim en önemli bölüm olan deneyimime! Bir yıl boyunca arada iki ya da üç kere, o da son tarihi karıştırdığım için yanlış tarihte attım yapmış olmam dışında, çok düzenli olarak ve tam da kullanım kılavuzuna uygun bir şekilde kullandım; esas olarak da bu düzeni ve uygulamayı dudak üstüme ve çeneme olmak üzere yüz bölgeme uyguladım.
Şöyle oldu; sekiz yıllık normal lazer deneyimim gibi sonrasında yine tüylerim çıkmaya, 1 yıllık kullanımım sonrasında da devam ediyor, onu bi baştan söyleyeyim. Dediğim gibi sekiz yılki normal lazer deneyimimde sadece 2-3 defa bir ayı aşkın bir süre hiç tüylenme yaşamamıştım ve o 2-3 defa dışında hep birkaç hafta sonrası itibariyle tüylenme yeniden başlıyordu, Bunda da aynı şekilde oldu, atım yaptıktan bir hafta sonra hafif çıkıyor onu zaten jiletle alıyorsunuz, sonra bir hafta sonra tekrar çıkıyor onu da alıyorsunuz. Ve zaten iki hafta sonrasında da yeniden yapabiliyorsunuz. İlk yapmaya başladığınızda, bir ay sonrasında yapmanız gerekiyor;  ondan sonra minimum iki hafta aralıklarla yeniden attım yapabiliyorsunuz. Aklınızda olsun!
Bir fark söylemem gerekirse normal lazer yaptıktan sonra çıkan tüyler kendiliğinden dökülüyor ya da biraz sert bir şekilde sallandı mı hemen çıkabiliyordu. Zaten öyle dökün diye uyarıyordu görevliler. Ancak bunda öyle olmuyor. Ya da bana öyle olmadı en azından. Yani dökülmedi, çekince de gelmedi ve benim çıkanları hep jiletle almam gerekti.
Sonuç nedir, ne diyorsun derseniz benim başta aldım amacım hedefim olan noktalar karşılandı.
Bir kere programımı ayarlayıp bir günümü feda edip gidip gelme meşakkatinden kurtuldum. Evimde, istediğim zaman, çok rahat bir şekilde, zamanı geldiğinde günümü ayarlayamadığım için randevumu kaçırma stresi yaşamadan, gece/gündüz günün istediğim bir saati, hem de kendi kullanımıma ait, hijyen kaygısı yaşamadan kendi atımımı kendim, çok rahat bir şekilde yapabiliyorum.
Normalde başka bir yöntemle alsam aldıktan sonra arkadan gelenler hep siyah bir nokta halinde çıkıyordu. Beni çok rahatsız ediyordu. Sadece o görüntüyle. lazer atımı sonrasında karşılaşmıyordum. Öyle ki en önemli lazere başlama nedenim de oydu. Böylece evde yaparaktan o noktalı görünümü hiç yaşamak zorunda kalmıyorum artık. Yine başka yöntemler uyguladıktan sonra hep tüylerin çıkma dönemleri aynı gün olmadığı için de çok sık aralıklarla almam yapmam gerekiyordu Bu da cildimi tahriş ediyor, kızarıklığa sebep oluyordu. Ancak lazere yaptıktan sonra, arkadan gelenler, atım sonrası günde, günlerde çıksa bile çıkanlar çok sert gelmiyor (bazen 1-2 tanesi, o da her daim çok inatçı olanlar hariç); gelse bile o noktalı görünümü hiç yaşatmıyor. Onu da geçtim, cildim tahriş olmuyor, kızarıklık hali yaşanmıyor, sivilcelenme olmuyor (çok uygulama yaptan kaynaklı -tabii diğer alım yöntemleriyle olan-).
Kısacası yüz bölgem itibariyle, en başta dediğim, aman 2 haftada bir alayım ama cildim düz olsun, ben aylarca ara vermesem de olur dediğim şey oldu ve ben en azından cildim düz olarak, ancak iki atım arası ne yazık ki çok zaman geçiremeden alıyorum. Benim için, eskiden çektiğim eziyete kıyasla da çok rahat ettiğim için memnuniyetle kullanıyorum.
Diğer bölgelere hiç denedin mi? diye soracak olursanız da şunları ekleyebilirim:
Yüz bölgem için olduğu gibi uzun bir dönem yani 1 yıl değil, sadece yaz boyunca yani 4 ay kullandım. O yüzden çok doğru olmaz gibime geliyor. Ancak sanırım aynı şey geçerli gibi duruyor. Yani öyle atımı yapayım 1 ay, hadi o olmadı 1-2 hafta rahat edeyim gibi bir durum yok!  Ancak en azından atım sonrası yeni çıkanların daha sert ya da yoğun çıkma gibi bir durumu da olmadı. Sanki düzenli ve sürekli olarak yapılsa daha bir rahat idare edilebilir duruma gelir gibi. Fakat ben yüz dışında başka bir bölgeye öncesinde hiç lazer yaptırmadığım için Lumea ile ilk deneyimim olduğu için bu süresinin bayağı uzun olacağını öngörüyor gibiyim. Tabii bu durum herkesin kendi özellikleri dahilinde çokça değişiklik gösterir kanısındayım, onu da söyleyeyim.
Sonuç itibariyle ne diyorsun alalım mı? derseniz de, eğer dediğim gibi bir duruma hazırsanız, en kötü ihtimal bu olursa kabulüm diyorsanız alabilirsiniz. Yok beklentileriniz yüksek ise, anlattıklarım sizi tatmin etmeyen sonuçlarsa da karar size kalmış derim. Zira olay 100-200 tl'lik bir harcama değil, sonuçta bütçe durumu dikkate alınmalı da derim.